Cisowianka
Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu

Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu

Dla kierowców z początkowymi numerami, 19 maja rozpoczął się około 6.30, kiedy to przy akompaniamencie ryczących silników i aplauzie najwierniejszych kibiców, w drogę do Rzymu wyruszyły pierwsze ekipy. Startowali z tego samego miejsca, które wczoraj zgotowało im gorące przyjęcie, czyli Prato della Valle - głównego placu Padwy. W dwudziestosekundowych odstępach sędziowie wypuszczali kolejne auta, które w krótkim czasie utworzyły wielobarwną kawalkadę. Kiedy „czterysetki” opuszczały linię startu, pierwsze samochody docierały już do Monselice. Ale to przecież nie jedyne urokliwe miasteczko na trasie dzisiejszego etapu. W kolejnych godzinach kierowcy przekraczali granice Savignano sul Rubicone, Ferrary, Ravenny czy San Marino. W tym ostatnim musieli wjechać na sam szczyt góry, zaliczyć kilka check-pointów, następnie w odpowiednim tempie zjechać ze wzniesienia, a to wszystko przy prawie trzydziestostopniowym upale. Samochody z zamkniętym dachem taka pogoda zamienia w gorące pułapki. Z kolei kierowcy jadący w odkrytych autach są szczególnie narażeni na poparzenia słoneczne, o unoszącym się kurzu i drobnych kamykach nie wspominając.  

Po chwili odpoczynku i lunchu w San Marino samochody wyruszyły w dalszą trasę, pokonując m.in. Todi, Asquaspartę i San Gemini. W końcu nie bez powodu Mille Miglia nazywany jest Najpiękniejszym Wyścigiem Świata. Raz, że startują w nim prawdziwe perełki motoryzacyjne - auta, których sam widok cieszy oko i ucho, dwa, że trasa, którą pokonują, biegnie przez najpiękniejsze zakątki Włoch. Wyścig pozbawiony wad? Nie do końca.

Trasa drugiego dnia zmagań została zaplanowana na ponad 600 km, wśród których kierowcy musieli się zmierzyć z aż 35 odcinkami specjalnymi. Po dość płaskim pierwszym etapie, szlaki drugiego dnia wyścigu prowadziły głównie przez górskie serpentyny. Czy spowalniały one kierowców? W żadnym razie. Mille Miglia nie jest bowiem wyścigiem rozgrywanym na czas, a na precyzję. Co to dokładnie znaczy? Że dla kierowców startujących w Wyścigu Tysiąca Mil kluczową kwestią jest utrzymanie stałej prędkości wyznaczonej przez organizatorów albo pokonanie odcinka w ściśle podanym czasie. Jak sobie z tym wyzwaniem radzą najlepsi? Zeszłoroczny zwycięzca pomylił się średnio o jedyne 0.03 sekundy! Do takich zadań specjalnych zostały stworzone odpowiednie systemy pomagające w kalibracji czasu. I właśnie jeden z nich uległ awarii w Astonie Martinie DB 2/4. Na szczęście nowy egzemplarz przyleciał dziś z Polski i w nocy zostanie zamontowany w aucie. Wygląda na to, że ekipę mechaników czeka bardzo krótka noc.

A co słychać w czerwonym Astonie Martinie 15/98? Napędził nam dziś sporo strachu, bo zniknął z pola widzenia i mapy trackującej na większość dnia, powodując tym samym serię czarnych myśli. Na szczęście odnalazł się w samą porę, czyli w momencie przyjazdu na metę drugiego dnia wyścigu. Rzymski finał ustawiony został na Via Veneto, nieopodal parku okalającego Villa Borghese, gdzie kierowcy parkowali swoje auta w kolejce, czekając na możliwość wjazdu na linię mety. Warto podkreślić, że godzina przyjazdu załogi na metę jest z góry określona – w końcu mówimy o wyścigu na precyzję. Pech chciał, że kierowców kończących etap po 23.00, w tym Dorotę i Krzysztofa Weka w Astonie z 1955 r., finisz w Wiecznym Mieście zaskoczył… ulewą. W dzień upał, w nocy burza. Niby typowa letnia pogoda, a  jednak chyba nikt z kierowców i zgromadzonych kibiców do końca nie wierzył w taki obrót sprawy. Załoga Perlage Team z numerem 355 ostatecznie nie zdecydowała się na uroczyste przekroczenie mety i  prosto z punktu kontrolnego w parku skierowała się na parking, gdzie auto przejęli mechanicy. Deszcz w Rzymie nie ustawał przez kolejne godziny. Ulice zaczęły zamieniać się w wielkie kałuże, część startujących w wyścigu aut, a garażowanych pod gołym niebem, będzie mieć jutro poważny problem z osuszeniem samochodów. Czy będzie to rzutować na poranny start? Przekonamy się już niebawem.

 

Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 2 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 3 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 4 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 5 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 6 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 7 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 8 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 9 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 10 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 11 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 12 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 13 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 14 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 15 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 16 Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu 17






Czwarty etap rajdu, z Parmy do Brescii, zakończył jubileuszowe Mille Miglia 2017

Koniec pięknej przygody

Czwarty etap rajdu, z Parmy do Brescii, zakończył jubileuszowe Mille Miglia 2017

Dzień przed startem MilleMiglia już tradycyjnie poświęcony jest uroczystemu plombowaniu samochodów na Piazza della Vittoria

Wszystkie oczy zwrócone na Brescię

Dzień przed startem MilleMiglia już tradycyjnie poświęcony jest uroczystemu plombowaniu samochodów na Piazza della Vittoria

Jak mawia mądrość ludowa marzenia nadają rzeczom nazwy, a światu kolory. Od tej tezy krok do kolejnej: a kolory nadają samochodom charakter.

Początek kolorowego świata jednobarwnych samochodów cz.1

Jak mawia mądrość ludowa marzenia nadają rzeczom nazwy, a światu kolory. Od tej tezy krok do kolejnej: a kolory nadają samochodom charakter.

Gdyby nie on James Bond nie miałby czym jeździć

Luis Zborowski

Gdyby nie on James Bond nie miałby czym jeździć

Wyścig Tysiąca Mil po wojnie.

Historia Mille Miglia cz. 3

Wyścig Tysiąca Mil po wojnie.

Już za niecałe 3 miesiące ponownie wystartuje „najpiękniejszy wyścig świata”

90 lat Mille Miglia!

Już za niecałe 3 miesiące ponownie wystartuje „najpiękniejszy wyścig świata”

Kawalkada najbardziej ekskluzywnych pojazdów zabytkowych świata późną nocą dotarła do Wiecznego Miasta

La grande storia

Kawalkada najbardziej ekskluzywnych pojazdów zabytkowych świata późną nocą dotarła do Wiecznego Miasta

Jakie gwiazdy w pięknych, zabytkowych samochodach będziemy mogli podziwiać w tym roku?

Mille Miglia już za 3dni!

Jakie gwiazdy w pięknych, zabytkowych samochodach będziemy mogli podziwiać w tym roku?

Jak zgłosić się do wyścigu? To nie jest wcale takie proste…

Start Mille Miglia coraz bliżej!

Jak zgłosić się do wyścigu? To nie jest wcale takie proste…

Wielki powrót The Red Arrow

Mille Miglia obecnie

Wielki powrót The Red Arrow

W trzecim etapie Mille Miglia 2017 uczestnicy stawili wysokim górom, krętym drogom i niestabilnej pogodzie

Trzeci dzień rywalizacji – pod górę!

W trzecim etapie Mille Miglia 2017 uczestnicy stawili wysokim górom, krętym drogom i niestabilnej pogodzie

Fiera di Brescia otwiera swoje drzwi dla setek zabytkowych aut

Dwa dni przed startem

Fiera di Brescia otwiera swoje drzwi dla setek zabytkowych aut

Unikatowość: z czym ją jeść i dlaczego popijać Perlage.

Samochody unikatowe

Unikatowość: z czym ją jeść i dlaczego popijać Perlage.

W Mille Miglia 2017 kibicować będziemy dwóm ekipom reprezentującym Perlage Team

Perlage Team powiększa się

W Mille Miglia 2017 kibicować będziemy dwóm ekipom reprezentującym Perlage Team

Czterej Muszkieterowie, Syn Diała i Człowiek z Lodu...

Historia Mille Miglia cz.2

Czterej Muszkieterowie, Syn Diała i Człowiek z Lodu...

Mille Miglia Storica 2016 zakończyło się w Gussago na przedmieściach Brescii.

Il gran finale!

Mille Miglia Storica 2016 zakończyło się w Gussago na przedmieściach Brescii.

Mille Miglia rozpoczęte! Uczestnicy w strugach deszczu przejechali z Brescii do Rimini.

La grande pioggia

Mille Miglia rozpoczęte! Uczestnicy w strugach deszczu przejechali z Brescii do Rimini.

Na legendę rajdu Mille Miglia poza najbardziej ekskluzywną selekcją samochodów sportowych świata wpływa jeszcze jedna rzecz – Włochy

Niezwykła Italia

Na legendę rajdu Mille Miglia poza najbardziej ekskluzywną selekcją samochodów sportowych świata wpływa jeszcze jedna rzecz – Włochy

Samochód to nie wszystko. Trzeba jeszcze przejechać trasę z Brescii do Rzymu i z powrotem lepiej niż pozostali

Jak wygrać Mille Miglia?

Samochód to nie wszystko. Trzeba jeszcze przejechać trasę z Brescii do Rzymu i z powrotem lepiej niż pozostali

Historia, szyk i emocje! Cisowianka Perlage została partnerem prestiżowego, międzynarodowego rajdu historycznych samochodów Mille Miglia

Perlage na Mille Miglia!

Historia, szyk i emocje! Cisowianka Perlage została partnerem prestiżowego, międzynarodowego rajdu historycznych samochodów Mille Miglia

Najpiękniejszy Wyścig Świata, wraz z dwoma ekipami Perlage Team,  wystartował tradycyjnie z Viale Venezia w Bresci

Mille Miglia 2017 rozpoczęte!

Najpiękniejszy Wyścig Świata, wraz z dwoma ekipami Perlage Team, wystartował tradycyjnie z Viale Venezia w Bresci

Podział Eliota Zborowskiego tak jak trafny co do zasady, nie był jednak idealny ze względu na ilość reprezentowanych krajów i ograniczenia w rezerwacji kolorów...

Początek kolorowego świata jednobarwnych samochodów cz.2

Podział Eliota Zborowskiego tak jak trafny co do zasady, nie był jednak idealny ze względu na ilość reprezentowanych krajów i ograniczenia w rezerwacji kolorów...

Jak małżeństwo doskonałe...

Aston Martin & Mille Miglia

Jak małżeństwo doskonałe...

Wielcy przegrani, dramatyczne wydarzenia i decyzja o zakończeniu rywalizacji

Historia Mille Miglia cz. 4

Wielcy przegrani, dramatyczne wydarzenia i decyzja o zakończeniu rywalizacji

Od pasji do prestiżu czyli jak narodziła się legenda

Historia Mille Miglia cz.1

Od pasji do prestiżu czyli jak narodziła się legenda

Trzeci etap, z Rzymu do Parmy, był najtrudniejszy z wszystkich ale zarazem najbardziej malowniczy

Il grande sole

Trzeci etap, z Rzymu do Parmy, był najtrudniejszy z wszystkich ale zarazem najbardziej malowniczy

Na jeden dzień przed startem najpiękniejszego wyścigu świata

La grande bellezza

Na jeden dzień przed startem najpiękniejszego wyścigu świata

Jeśli komuś wydaje się, że w latach 1927-57 jeżdżono wolno jest w dużym błędzie

Rekordy Mille Miglia

Jeśli komuś wydaje się, że w latach 1927-57 jeżdżono wolno jest w dużym błędzie

Jak powstał najpiękniejszy wyścig świata?

Historia Mille Miglia

Jak powstał najpiękniejszy wyścig świata?


Do góry