Cisowianka
Aston Martin & Mille Miglia

Aston Martin & Mille Miglia

Mille Miglia to wyjątkowy rajd. Jego niezwykłą historię tworzyli ludzie, którzy rodzili się raz na epokę i samochody, których już nikt nigdy nie wybuduje. To one są dzisiaj świadectwem czasów, w których rodziła się sportowa motoryzacja w kształcie znanym nam obecnie. Na 1600 kilometrach jednych z najpiękniejszych dróg na świecie, do wtóru ryku silników i przy pisku opon powstawały legendy, które trwają po dziś dzień. Fani motoryzacji dzielą się na kilka grup: jedni kochają wszystko co włoskie, drudzy hołubią to co niemieckie, inni wynoszą na piedestał moto brytyjskość. Niezależnie od tych podziałów i sympatii jest kilka samochodowych marek, przed którymi uchyli kapelusza każdy. Bez wątpienia należy do nich Aston Martin. Również w kontekście włoskiej legendy spod znaku Tysiąca Mil.  

Chcąc odpowiedzieć na pytanie dlaczego Aston Martin stał się tak cenionym samochodem ma się do wyboru dwie drogi. Pierwszą długą, miejscami z ciasnymi zakrętami historii, często dwupasmową z widokiem na najpiękniejsze riwiery świata, którą należy pokonać w całości czytając o historii i filozofii marki, o determinacji jej założycieli i fantazji inwestorów. Drugą krótszą: przejażdżkę jakimkolwiek modelem, który powstał z charakterystycznymi skrzydłami na masce. Wszelkie ewentualne wątpliwości pozostają z tyłu i rozwiewają się jak dym z wydechu. Zaraz po tym jak zatrzaskujemy za sobą drzwi auta, które zabrało nas w tę drogę nabieramy ochoty na kolejną. I oczywiście udajemy się w ową pierwszą - długą. Poznajemy historię i filozofię Aston Martina, wszak to one tłumaczą najlepiej obecne jego kształty i decyzje.

Każdy wchodzący po raz pierwszy do hali Fiera w Bresci, gdzie przed startem Mille Miglia stoją wszystkie z 450 startujących aut (przechodzą tam ostateczną odprawę techniczną) dostaje oczopląsu. Każdy wchodzący po raz pierwszy do hali Fiera w Bresci fan motoryzacji dostaje stadium przedzawałowego. To - w te kilka majowych dni - centrum motoryzacyjnego wszechświata. Żadne targi dzisiejszej motoryzacji nawet nie próbują nawiązywać rywalizacji z klimatem tego miejsca i wydarzenia. W ostatniej edycji blisko 150 aut z całej puli zostało uznanych przez światowych ekspertów za bezcenne. Nie tylko motoryzacyjnie. To jeżdżące najprawdziwsze świadectwa rozwoju naszej cywilizacji. Enzo Ferrari powiedział kiedyś, że „Mille Miglia to największe na świecie muzeum motoryzacji w ruchu”. Napisać, że miał rację to za mało. Duża część aut biorących udział w rajdzie to jedyne egzemplarze na świecie. Przypomnijmy formułę: w wyścigu biorą udział tylko auta, które startowały w zmaganiach w latach 1927-1957, lub zostały wyprodukowane w tym czasie i moją potwierdzone przez Międzynarodową Federację Pojazdów Zabytkowych certyfikaty autentyczności. To nie wszystko. Nie wystarczy być kolekcjonerem, członkiem klubu zabytkowych posiadaczy samochodów, arystokratą czy reprezentantem świata biznesu by wziąć w Mille Miglia udział. Te przymioty są istotne, ale najważniejsze by kierowca posiadał doświadczenie i osiągnięcia w rajdach zabytkowych samochodów. Do rajdu każdy aplikuje jak na prezesowskie stanowisko: wraz ze zgłoszeniem wysyła pełne CV, w którym podaje wykształcenie, osiągnięcia i pozycję zawodową. Decydują niuanse, a decyzje organizatorów są nieodwołalne. Liczba uczestniczących załóg nie przekracza z reguły wspomnianych czterystu pięćdziesięciu. To światowy top of the top. Z wszech miar wyjątkowy i elitarny. Towarzysko i motoryzacyjnie.

W ubiegłym roku w rywalizacji zadebiutował w barwach Perlage Aston Martin DB2 z 1952 roku. W tym roku wystartuje jeszcze rzadszy egzemplarz: Aston Martin DB2/4 z 1955. Długo trwało poszukiwanie tego konkretnego egzemplarza. Każdy kolekcjoner w samochodzie, który trafia w sferę jego zainteresowań szuka czegoś innego. Bo limitowana edycja… Bo niepowtarzalny kolor… Bo idealny stan… Bo ten rocznik… Bo historia poprzednich właścicieli… Z autem, które ma wystartować w Mille Miglia jest tak samo tylko trudniej: bo samochód, który ma pojechać w tym legendarnym wydarzeniu musi być sumą wszystkich kolekcjonerskich kaprysów. O ile słowo „kaprys” jest odpowiednim do pasji, która popycha posiadacza zabytkowego samochodu do ekstremalnego dla auta startu w wyścigu z cezurą czasową po publicznych drogach przez tysiąc sześćset kilometrów i przy kapryśnej jak choćby rok temu pogodzie…  O tej pasji napędzanej oktanami oraz o samochodach w których przewodach paliwowych pulsuje wyjątkowy duch historii opowiemy Wam w najbliższych tygodniach…
 

Aston Martin & Mille Miglia 2






Czwarty etap rajdu, z Parmy do Brescii, zakończył jubileuszowe Mille Miglia 2017

Koniec pięknej przygody

Czwarty etap rajdu, z Parmy do Brescii, zakończył jubileuszowe Mille Miglia 2017

Najpiękniejszy Wyścig Świata, wraz z dwoma ekipami Perlage Team,  wystartował tradycyjnie z Viale Venezia w Bresci

Mille Miglia 2017 rozpoczęte!

Najpiękniejszy Wyścig Świata, wraz z dwoma ekipami Perlage Team, wystartował tradycyjnie z Viale Venezia w Bresci

Podział Eliota Zborowskiego tak jak trafny co do zasady, nie był jednak idealny ze względu na ilość reprezentowanych krajów i ograniczenia w rezerwacji kolorów...

Początek kolorowego świata jednobarwnych samochodów cz.2

Podział Eliota Zborowskiego tak jak trafny co do zasady, nie był jednak idealny ze względu na ilość reprezentowanych krajów i ograniczenia w rezerwacji kolorów...

Gdyby nie on James Bond nie miałby czym jeździć

Luis Zborowski

Gdyby nie on James Bond nie miałby czym jeździć

Wyścig Tysiąca Mil po wojnie.

Historia Mille Miglia cz. 3

Wyścig Tysiąca Mil po wojnie.

Już za niecałe 3 miesiące ponownie wystartuje „najpiękniejszy wyścig świata”

90 lat Mille Miglia!

Już za niecałe 3 miesiące ponownie wystartuje „najpiękniejszy wyścig świata”

Kawalkada najbardziej ekskluzywnych pojazdów zabytkowych świata późną nocą dotarła do Wiecznego Miasta

La grande storia

Kawalkada najbardziej ekskluzywnych pojazdów zabytkowych świata późną nocą dotarła do Wiecznego Miasta

Jakie gwiazdy w pięknych, zabytkowych samochodach będziemy mogli podziwiać w tym roku?

Mille Miglia już za 3dni!

Jakie gwiazdy w pięknych, zabytkowych samochodach będziemy mogli podziwiać w tym roku?

Jak zgłosić się do wyścigu? To nie jest wcale takie proste…

Start Mille Miglia coraz bliżej!

Jak zgłosić się do wyścigu? To nie jest wcale takie proste…

Wielki powrót The Red Arrow

Mille Miglia obecnie

Wielki powrót The Red Arrow

W trzecim etapie Mille Miglia 2017 uczestnicy stawili wysokim górom, krętym drogom i niestabilnej pogodzie

Trzeci dzień rywalizacji – pod górę!

W trzecim etapie Mille Miglia 2017 uczestnicy stawili wysokim górom, krętym drogom i niestabilnej pogodzie

Dzień przed startem MilleMiglia już tradycyjnie poświęcony jest uroczystemu plombowaniu samochodów na Piazza della Vittoria

Wszystkie oczy zwrócone na Brescię

Dzień przed startem MilleMiglia już tradycyjnie poświęcony jest uroczystemu plombowaniu samochodów na Piazza della Vittoria

Jak mawia mądrość ludowa marzenia nadają rzeczom nazwy, a światu kolory. Od tej tezy krok do kolejnej: a kolory nadają samochodom charakter.

Początek kolorowego świata jednobarwnych samochodów cz.1

Jak mawia mądrość ludowa marzenia nadają rzeczom nazwy, a światu kolory. Od tej tezy krok do kolejnej: a kolory nadają samochodom charakter.

W Mille Miglia 2017 kibicować będziemy dwóm ekipom reprezentującym Perlage Team

Perlage Team powiększa się

W Mille Miglia 2017 kibicować będziemy dwóm ekipom reprezentującym Perlage Team

Czterej Muszkieterowie, Syn Diała i Człowiek z Lodu...

Historia Mille Miglia cz.2

Czterej Muszkieterowie, Syn Diała i Człowiek z Lodu...

Mille Miglia Storica 2016 zakończyło się w Gussago na przedmieściach Brescii.

Il gran finale!

Mille Miglia Storica 2016 zakończyło się w Gussago na przedmieściach Brescii.

Mille Miglia rozpoczęte! Uczestnicy w strugach deszczu przejechali z Brescii do Rimini.

La grande pioggia

Mille Miglia rozpoczęte! Uczestnicy w strugach deszczu przejechali z Brescii do Rimini.

Na legendę rajdu Mille Miglia poza najbardziej ekskluzywną selekcją samochodów sportowych świata wpływa jeszcze jedna rzecz – Włochy

Niezwykła Italia

Na legendę rajdu Mille Miglia poza najbardziej ekskluzywną selekcją samochodów sportowych świata wpływa jeszcze jedna rzecz – Włochy

Samochód to nie wszystko. Trzeba jeszcze przejechać trasę z Brescii do Rzymu i z powrotem lepiej niż pozostali

Jak wygrać Mille Miglia?

Samochód to nie wszystko. Trzeba jeszcze przejechać trasę z Brescii do Rzymu i z powrotem lepiej niż pozostali

Historia, szyk i emocje! Cisowianka Perlage została partnerem prestiżowego, międzynarodowego rajdu historycznych samochodów Mille Miglia

Perlage na Mille Miglia!

Historia, szyk i emocje! Cisowianka Perlage została partnerem prestiżowego, międzynarodowego rajdu historycznych samochodów Mille Miglia

W drugim etapie Mille Miglia 2017 kierowcy w swoich wspaniałych maszynach zmierzyli się z 600-kilometrową trasą i niespodziankami pogodowymi

Dzień drugi czyli wszytkie drogi prowadzą do Rzymu

W drugim etapie Mille Miglia 2017 kierowcy w swoich wspaniałych maszynach zmierzyli się z 600-kilometrową trasą i niespodziankami pogodowymi

Fiera di Brescia otwiera swoje drzwi dla setek zabytkowych aut

Dwa dni przed startem

Fiera di Brescia otwiera swoje drzwi dla setek zabytkowych aut

Unikatowość: z czym ją jeść i dlaczego popijać Perlage.

Samochody unikatowe

Unikatowość: z czym ją jeść i dlaczego popijać Perlage.

Wielcy przegrani, dramatyczne wydarzenia i decyzja o zakończeniu rywalizacji

Historia Mille Miglia cz. 4

Wielcy przegrani, dramatyczne wydarzenia i decyzja o zakończeniu rywalizacji

Od pasji do prestiżu czyli jak narodziła się legenda

Historia Mille Miglia cz.1

Od pasji do prestiżu czyli jak narodziła się legenda

Trzeci etap, z Rzymu do Parmy, był najtrudniejszy z wszystkich ale zarazem najbardziej malowniczy

Il grande sole

Trzeci etap, z Rzymu do Parmy, był najtrudniejszy z wszystkich ale zarazem najbardziej malowniczy

Na jeden dzień przed startem najpiękniejszego wyścigu świata

La grande bellezza

Na jeden dzień przed startem najpiękniejszego wyścigu świata

Jeśli komuś wydaje się, że w latach 1927-57 jeżdżono wolno jest w dużym błędzie

Rekordy Mille Miglia

Jeśli komuś wydaje się, że w latach 1927-57 jeżdżono wolno jest w dużym błędzie

Jak powstał najpiękniejszy wyścig świata?

Historia Mille Miglia

Jak powstał najpiękniejszy wyścig świata?


Do góry